• Pazartesi 9 ° / -1 ° Parçalı bulutlu
  • Salı 7 ° / -4 ° Güneşli
  • Çarşamba 7 ° / -3 ° Parçalı bulutlu

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Beşiktaş 20 14 4 2 24 44
2.Galatasaray 20 12 5 3 24 39
3.Fenerbahçe 19 12 4 3 16 39
4.Gaziantep FK 20 9 3 8 10 35
5.Trabzonspor 20 9 5 6 2 33
6.Hatayspor 20 9 6 5 4 32
7.Alanyaspor 19 9 6 4 13 31
8.Fatih Karagümrük 20 8 6 6 4 30
9.Yeni Malatyaspor 20 7 7 6 1 27
10.Antalyaspor 20 6 6 8 -6 26
11.Göztepe 20 6 7 7 5 25
12.Çaykur Rizespor 20 6 7 7 -8 25
13.Sivasspor 19 5 5 9 -2 24
14.Başakşehir FK 20 6 8 6 -6 24
15.Konyaspor 20 6 9 5 0 23
16.Kasımpaşa 19 6 9 4 -9 22
17.Kayserispor 19 5 10 4 -9 19
18.Gençlerbirliği 20 5 11 4 -20 19
19.MKE Ankaragücü 19 5 11 3 -8 18
20.BB Erzurumspor 20 4 11 5 -16 17
21.Denizlispor 20 3 12 5 -19 14

BESİCİLER HAYVANLARI İÇİN ÇETİN KIŞ ŞARTLARIYLA MÜCADELE EDİYOR

MUŞ'TA KARAYOLLARI EKİPLERİ, KARDA MAHSUR KALAN ARAÇLARI KURTARDI

‘ENGELSİZ MASKE ÜRETİM PROJESİ’ BAŞLADI

MUŞ’TA BESİCİLERİN ZORLU KIŞ MESAİSİ

HBT, GÖNÜLLERE DOKUNUYOR

EĞİTİMCİLERDEN SOKAK HAYVANLARINA YARDIM ELİ

ÇOCUKLARIN KAYAK KEYFİNİ YÜKSEK KESİMLERDE ÇIKARIYOR

ÇOCUKLARIN KIZAK KEYFİ

KIZILAY’DAN GÖRME ENGELLİ KARDEŞLERE SAZ TELİ VE GIDA YARDIMI

MİNİK CANLAR UNUTULMUYOR

İlginizi Çekebilir

DAKA SOGİP ?DİJİTAL GİRİŞİMCİLİK VAKA YARIŞMASI? DÜZENLENİYOR

Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı (DAKA), Sosyal Girişimcilik Programı (SOGİP) kapsamında Dijital Girişimcilik Vaka Yarışması düzenleniyor

 

 

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları koordinasyonunda, Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı (DAKA), tarafından 2019 yılında hayata geçirilen Sosyal Girişimcilik Programı kapsamında DAKA SOGİP Dijital Girişimcilik Vaka Yarışması düzenleniyor.

TRB2 Bölgesi illeri olan Muş, Bitlis, Hakkari ve Van´da sosyal girişimciliği ve girişimcilik kültürünü yaygınlaştırmak; gençleri sosyal fayda odaklı kalkınma faaliyetlerine teşvik etmek amacıyla yürütülen programda Vaka Yarışmalarının 2.´si düzenleniyor. Gençleri yenilikçi düşünmeye, girişimci bir bakış açısıyla sorun çözmeye davet eden DAKA SOGİP Dijital Girişimcilik Vaka Yarışması ülkemizdeki 18-29 yaş aralığındaki tüm gençlerin katılımına açık. Dereceye girenleri çeşitli ödüllerin beklediği yarışma başvuruları 13 Aralık 2020´ye kadar devam edecek.

DAKA SOGİP DİJİTAL GİRİŞİMCİLİK VAKA YARIŞMASI HAKKINDA

Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı tarafından 2019 yılında başlatılan Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı Sosyal Girişimcilik Programı (DAKA SOGİP) kapsamında TRB2 Bölgesi illeri Van, Muş, Bitlis ve Hakkâri´de gerçekleştirilen Sosyal Girişimcilik Eğitimleri´yle çok sayıda genç sosyal girişimcilikle tanıştırılmıştır. Gerçekleştirilen 2 günlük atölye eğitimlerinde sosyal girişimcilik ve girişimciliğe dair birçok yeni kavramı tanıyan ve alana ilgi duymaya başlayan gençlere yönelik bir de Sosyal Girişimcilik Vaka yarışması düzenlenmiştir. Bir sosyal girişim vakasına yönelik sürdürülebilir gelir modeli önerilerinin istendiği yarışmaya 4 ilden birçok genç farklı önerileriler sunmuştur.

Ajansımız tarafından bu defa dijital girişimcilik odağa alınarak bu yarışmaların ikincisi düzenlenecektir. Bölge gençlerinin ortak sorunlarından biri vakalaştırılarak yine gençlerin bu alanda yenilikçi ve özgün fikirlerle çözüm önerileri sunmasının hedeflendiği yarışmada kazananları çeşitli ödüller beklemektedir. Yarışma, her bölgeden ve şehirden gençlerin fikir önerebilmesi amacıyla ulusal çapta düzenlenmektedir.

YARIŞMANIN AMACI

Gençlerin örnek vakalar üzerinden girişimcilik ve sosyal fayda konularında yenilikçi fikirler geliştirmelerine katkıda bulunmak.

Gençlerin dijital alandaki girişimlerini desteklemek ve pratik yapmalarına imkân tanımak.

Dijital alanda uygulanabilir ve sürdürülebilir iş modellerinin kurgulanmasını sağlayarak bölge ve ülke gençlerinin bu pazarda yer almalarını kolaylaştırmak.

DAKA SOGİP kapsamında oluşturulan sosyal fayda odaklı girişimcilik ekosisteminin gelişmesine katkı sunmak.

TRB2 Bölgesi´nde genç girişimciliği destekleyerek; gelecekte kalkınma alanında aktif rol üstlenecek bireylerin daha donanımlı kılınmasına katkı sağlamak.

Bölgede girişimcilik kapasitesini artırmaya katkı sunmak.

YARIŞMAYA KİMLER KATILABİLİR

DAKA SOGİP Dijital Girişimcilik Vaka Yarışması´na Türkiye´nin her yerinden 18-29 yaş aralığındaki tüm gençler katılabilir.

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Vaka Sorusu için geliştirilecek fikirlerin değerlendirme ölçütleri aşağıdaki gibidir:

Uygulanabilirlik (Bölge Koşullarına Uygunluk ve Gerçekçilik): %40, Yenilikçilik: %20, Sürdürülebilirlik: %30, Fikrin Hazırlanmasına Gösterilen Özen: %10

ÖDÜLLER

Dijital Girişimcilik Vaka Yarışması´nda ilk 3´te yer alan yarışmacılara aşağıdaki ödüller verilecektir:

Birinciye: Tablet, İkinciye: Akıllı Saat, Üçüncüye: Taşınabilir Şarj Cihazı (Powerbank) Ayrıca ilk 10´da yer alan tüm yarışmacılara girişimcilik konulu Kişisel Gelişim Kitap Seti ödülü verilecektir.

YARIŞMAYA BAŞVURU ŞEKLİ

Yarışmacılar, Vaka Sorusu için geliştirdikleri fikirleri (En az 1 en fazla 5 sayfa) dakasogip@gmail.com mail adresine ileterek başvurabileceklerdir. Gönderilecek mailde ?Konu? kısmına ?DAKA SOGİP Dijital Girişimcilik Vaka Yarışması Başvurusu? yazmaları ve maile ayrı bir şekilde kişisel bilgileri eklemeleri gerekmektedir.

YARIŞMA TAKVİMİ

Son Başvuru Tarihi: 13 ARALIK 2020 (Pazar)

Sonuçların Açıklanması: 18 ARALIK 2020

Sonuçlar, 18 Aralık´ta Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı web sitesi https://www.daka.org.tr/ ´de açıklanacaktır.

DİJİTAL GİRİŞİMCİLİK VAKASI

Dijital Girişim Adı: 7D Dijital Hizmetler

Dijital Girişimin Kuruluş Hikayesi ve Faaliyet alanları

Van´da yaşayan ve üniversiteden yeni mezun olan 3 arkadaş, üniversite yıllarında dahil oldukları programlar ve aldıkları eğitimler sonrası dijital alanda hizmet vermek için bir ekip kurmaya karar verirler. Bünyelerine farklı alanlardan bilgi sahibi gençleri de dahil ederek bir takım oluştururlar. Takımda, Bilgisayar Mühendisliği lisans mezunu 2 kişi, Bilgisayar Programcılığı ön lisans mezunu 1 kişi, meslek lisesi Bilişim Sistemleri ve Web Programlama Bölümü´nden mezun 2 kişi ve diğer alanlardan lisans mezunu olup dijital konularda kendini geliştiren 2 kişi olmak üzere toplam 7 kişi yer alır.

Bu takım, mevcut bilgi ve yeteneklerini kullanarak Van´da, bölgede ve ulusalda dijital hizmetler vermek için bir şirket kurar. Şirket bünyesinde verebilecekleri hizmetlerini tanıtmak ve müşteriye ulaşmak için bir web sitesi kurarlar. Şehirdeki çeşitli kurum/kuruluşların düzenlediği etkinliklere katılan gençler aktif bir şekilde tanıtım çalışmalarına girişirler. Ayrıca diğer şehirlerde de dijital hizmet ihtiyacı duyan firma ve kuruluşlarla iletişime geçerler.

Aradan 1 yıl gibi bir süre geçmesine rağmen bu ekip dijital hizmetler sunabilecekleri iş teklifleri alamaz. Çeşitli zamanlarda açık çağrı ile yayınlanan bilişim hizmetleri/dijital hizmet alımı ilanlarına detaylı teklifler sunan bu ekibe neredeyse hiç olumlu dönüş yapılmaz. Bireysel çevrelerinden gelen 2-3 web sitesi tasarım hizmeti talebinin dışında bu ekip neredeyse hiç iş alamaz.

Süreç içerisinde iş bağlantıları kurmak için daha fazla çaba sarf eden ekip, sosyal medya kanalları, bireysel bağlantılar, kurumsal işbirlikleri de dahil bir çok mecrada kendilerini ifade edip; bu alanda hizmet sunmaya çalışılar. Ancak 2. yılın sonunda da toplam 2-3 kısa süreli web tasarım/içerik geliştirme işi dışında iş alamazlar. Diğer şehirlerde bulunan ve hizmet almak isteyen firma ve kuruluşlar bu girişimin Van merkezli çalıştığını öğrenince hizmet almaktan vazgeçer.

Bireysel çevrelerinden aldıkları işleri detaylı şekilde yapmalarına ve önemli yeteneklere sahip olduklarını düşünmelerine rağmen bu alanda bekledikleri geri dönüşleri alamayan gençlerde hayal kırıklıkları baş gösterir. Gençlerden 3´ü mevcut yetenekleriyle çok daha fazla iş yapabileceklerini ve daha fazla önemseneceklerini düşünerek İstanbul-Ankara gibi şehirlere yerleşir. Diğer 4 genç ise ?yaşadığım şehirde fark yaratmalıyım ve yeteneklerimle/verdiğim hizmetlerle buraya değer katmalıyım? düşüncesiyle bulundukları ilden ayrılmaz ve bu alanda hem gelir elde edip hem de faydalı olabilmek hedefiyle kalmaya devam eder.

VAKA SORUSU

7D Dijital Hizmetler Girişimi´nin kurucuları olan bu gençler Van ili merkezli olmak üzere; mevcut bilgi ve yetenekleri ile nasıl daha fazla gelir getirici iş alabilir? Gençler hangi bilgi/yeteneklerini kullanarak bölgesel, ulusal ya da uluslararası alanda daha kârlı ve faydalı hizmetler sunabilir? Van merkezli çalıştıkları için tercih edilmeme sorununu nasıl aşabilirler? Bu genç girişimciler verecekleri hizmetleri hangi mecralarda pazarlayabilir ya da daha fazla tanınır kılabilir? Gençler ekiplerini nasıl güçlendirebilir?

7D Dijital Hizmetler Girişiminin Mevcut Durumu Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Ekip, 18-29 yaş aralığındaki 4 gençten oluşmaktadır. (Ekibin büyümesi ve güçlendirilmesi istenen bir durumdur.)

Gençler, tanıdıklarına ait olan başka bir işletmenin küçük bir odasını ofis olarak kullanıp bir araya gelebilmektedir. Burada dijital hizmetleri üretebilecekleri temel bazı araç-gereçlere sahiptirler. (Grafik tasarım hizmetlerine uygun bilgisayar, yazıcı-tarayıcı, çeşitli programlar ve yazılımlar.)

Gençler yaptıkları işi ailelerine açıklamakta zorluk yaşamakta; sabit bir iş bulup düzenli maaş alacakları bir hayat yaşamaları konusunda zaman zaman zorlanmaktadır.

Gençler, daha büyük şehirlere gitmektense yaşadıkları şehirde kalıp; yalnızca dönemsel iş gezileri ve programları için şehir dışına çıkmayı istemektedir.

?Neden beklediğiniz sayıda ve büyüklükte işler alamıyorsunuz? Neden hak ettiğinizi düşündüğünüz değeri görmüyorsunuz sizce?? sorularına gençler şu cevapları vermiştir:

Kendilerinden önceki kuşak (5-10 yıl önceki süreç) dijital yetkinliklere sahip olmamalarına rağmen çeşitli işler almış; ancak yeterli bilgiye sahip olmadıkları için bu işlerin çoğunda başarısız bir tablo ortaya koymuştur.

Önceki hizmetlerdeki kalitesizlik sonrası oluşan bu güven kaybı nedeniyle yereldeki kamu kurumları ve özel sektör kuruluşları daha çok il dışından bu hizmetleri almayı tercih etmektedir.

Şehir dışından (İstanbul-Ankara-İzmir ve diğer şehirler) hizmet talebi olan firma ve kuruluşlar, 7D Dijital Hizmetler girişiminin Van´da olduğunu öğrenince hizmet taleplerini iptal etmektedir. ?İstanbul´da olsaydınız sizinle çalışırdık.? şeklinde geri bildirimde bulunmaktadır.

DİJİTAL GİRİŞİM TARAFINDAN SUNULAN/SUNULABİLECEK HİZMETLER

Gençler, 7D Dijital Hizmetler bünyesinde aşağıdaki bilgi, yetenek ve beceriye sahiptir:

Bilgisayar donanımı, yazılımı ve (network) ağ yapıları üzerine hizmetler.

Web sitesi veya E-ticaret sitesinin tüm boyutlarıyla kurulumu ve yönetimi.

Farklı sektörlere yönelik otomasyon yazılımları geliştirme. (Örneğin bir restoranın sipariş alma, fiyatlandırma, sipariş kapatma vb. işlemlerinin gerçekleştirildiği yazılımları hazırlama ve teknik destek sunma)

Bilgisayar donanımı ve ağ yapıları üzerinde gerçekleşecek arızaları giderme ve yeni ağ yapıları oluşturabilme.

Siber güvenlik hizmetleri.

Veri kurtarma hizmetleri.

Kişisel verilerin kullanımı, işlenmesi ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) süreçleri ile ilgili hizmetler.

Web tasarım, afiş tasarım, logo tasarım vb.

Sosyal medya yönetimi.

Mobil uygulama geliştirme. (Andorid/IOS)

Oyun geliştirme.

Yarışmacılardan Beklenenler

Yarışmacı, 7D Dijital Hizmetler Girişiminin hangi dijital hizmeti/hizmetleri sunarak daha kârlı ve faydalı çalışmalar yapabileceğini önermelidir.

Yarışmacı, önerdiği fikirde yer alan hizmetin hangi kurumlara, şirketlere ya da kişilere sunulacağını ayrıntılı şekilde açıklamalıdır.

Yarışmacı, 7D Dijital Hizmetler Girişiminin, bulunduğu şehirde, bölgede ve ulusalda nasıl pazar oluşturabileceği; kurumlar ve özel sektöre hangi yenilikçi metotlarla hizmet sunabileceğine dair özgün ve gerçekçi fikir önerileri sunmalıdır.

Yarışmacı, önerdiği fikirdeki hizmetin nasıl pazarlanacağını, hangi araçların kullanılarak yaygınlaştırılacağını belirtmelidir.

Yarışmacı, önerdiği fikirde yer alan dijital hizmetin tahmini ne kadar gelir getireceğini belirtmelidir (yıllık, aylık, günlük ya da hizmet başına gerçekçi bir tahmini hesaplama).

Önerilecek fikirler en az 1 sayfa (300 sözcük) en fazla 5 sayfa olacak şekilde Word ya da PowerPoint olarak iletilmelidir (Fikirlerinizi yazı, görsel ve grafiklerle zenginleştirebilirsiniz).

*Not: Yarışmacılar yalnızca bu Vaka´ya yönelik önerilerde bulunmalıdır. Sunulacak fikir önerileri Vaka Sorusu´nun cevapları niteliğinde olmalıdır. Yeni bir vaka kurgulanması, farklı sektörleri ilgilendiren çözüm önerilerinin sunulması istenmemektedir. ?Bir uygulama ya da oyun geliştirsin ve markete koysun.? şeklinde kolay akla gelebilecek öneriler değil; bu hizmetin hangi şekilde hazırlanabileceği, hangi grubun hangi ihtiyacına çözüm olarak sunulacağı, ne kadar maliyet ve kârlılık oluşturacağı sorularının cevabını da içeren uygulanabilir fikirler olmalıdır.

YAŞAM 26.11.2020 19:26:08 97 0