Muş Alparslan Üniversitesi (MAUN) Öğretim Görevlisi Dr. Abdülkadir Öznülüer, tarafından doktora tezi olarak hazırlanan eserlerin yer aldığı sergide eski eserlerden çok çağdaş sanatçıların eserlerine daha fazla değer verilmesi tema
"BİR VARMIŞ BİR YOKMUŞ" SERGİSİ BÜYÜK BEĞENİ ALDI
Muş Alparslan Üniversitesi (MAUN) Öğretim Görevlisi Dr. Abdülkadir Öznülüer, tarafından doktora tezi olarak hazırlanan eserlerin yer aldığı sergide eski eserlerden çok çağdaş sanatçıların eserlerine daha fazla değer verilmesi teması işledi.
Muş Alparslan Üniversitesi’nde sanat çalışmaları sergilenmeye devam ediyor. Bu kapsamda daha önce açılan sanat sergilerine bir yenisi daha eklendi. Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu El Sanatları Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Abdülkadir Öznülüer’in doktora tezi kapsamında 5 yıllık bir sürede hazırlamış olduğu 24 eser sanat severlerin beğenisine sunuldu.
Sergi konusu bakımında Muş’ta ilk olma özelliği taşırken aynı zamanda sergide eski eserlerden çok çağdaş sanatçıların daha fazla sahiplenerek değer verilmesi gerektiği mesajı verildi. Muş Alparslan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Alican tarafından açılışı yapılan sergi hakkında gazetecilere açıklamalarda bulunan Öğretim Görevlisi Dr. Abdülkadir Öznülüer, sergi hakkında şu bilgileri verdi: “Bugün burada doktora süreci boyunca yapmış olduğum bütün çalışmaları sergilediğimiz bir sergi açılışı yaptık. Bu çalışma 5 yıllık bir sürecin sonunda oluşmuş toplam 24 eserden oluşuyor. Sergilenen eserlerin içlerinde başlangıçtan kronolojik olarak son çalışmalarıma kadar bir ilerleyişin de hikayesi var. Çalışmalarımdaki teknik genel itibariyle kolaj ve ready-made dediğimiz hazır nesne sentezinden oluşuyor. Bu çalışmalarda daha çok çağdaş düzenlemeler var."
Serginin konusu hakkında bilgi veren Öznülüer, kendi eserlerine yeteri kadar değer verip, ihya edilmezse her zaman eski dönem resimlerinin ve ressamlarının arkasında geri planda kalacaklarını düşündüğünü ifade ederek şunları söyledi: “Sergimizin konusu özellikle Rönesans döneminde icra edilmiş önemli sanatçılar tarafından ve bugün hala birçoğunun sıradan herhangi birisinin de bildiği önemli eserlerin bugün hala değer verilip çağımızda olmaması gereken bir hassasiyetle karşılanması durumunu eleştirel bir dille resimlerimize, çalışmalarımıza aktarmaya çalıştık. Yani bundan 600 yüz yıl önce misyonunu tamamlamış klasik eserlerin bugün çağdaş sanat içerisinde aslında çok da bir yeri olmaması gerektiğidir. Çünkü bu çağın sanatçıları olarak bir çağdaş sanat eseri üretirken çağımızın bilgi ve teknolojilerini yöntem ve malzemelerini kullanarak ileriye doğru gidebiliriz. Geçmişi geride bırakmak ve ileriye bakmak adına eleştirel, bir yöntem üslup. Zaten serginin adından da anlaşılır bir ifade ile “bir varmış bir yokmuş” yani o gün varmış ama artık bugün onların hala var olduğunu iddia edemeyiz. Cismen olabilirler ama biz bugün kendi eserlerimize yeteri kadar değer verip, ihya edemezsek her zaman o dönem resimlerinin ve ressamlarının arkasında geri planda kalacaklarını düşünüyorum. Bu nedenle böyle bir tema uygulamaya karar verdik. Bu çok uzun sürede oluşturulmuş bir üslubun, tarzın bugünkü yansımasıdır."